Scildon Leflab II

IMPACT

Het Leflab had als doel om onderscheidende concepten te ontwikkelen om de service te verbeteren en klantbeleving te optimaliseren om het verschil te maken voor de klanten en adviseurs van Legal & General, het voormalige Scildon. Dit programma draagt bij aan SDG 11 Sustainable Cities and Communities. 

OMSCHRIJVING

Scildon wilt vooruitstrevend zijn om verschil te maken voor haar klanten en adviseurs. Samen met medewerkers en adviseurs op zoek naar wow ideeën om de service te verbeteren en klantbeleving te optimaliseren.Verbinding met adviseurs is van onderscheidende waarde voor de dienstverlening van Legal & General. Daarom staat deze innovatie-pijler centraal in Leflab van 2016/2017. Adviseurs werden ook uitgenodigd in de bootcamp sessies voor het aandragen en valideren van ideeën.

Het Leflab II bestond uit 7 bootcamp sessies met 8 intrapreneurs en met hulp van externe adviseurs ontwikkelden we drie serviceconcepten van idee naar een gevalideerde uitwerking. Tijdens de demo day zijn deze concepten gepresenteerd aan de jury bestaande uit Legal & General directie en het hele bedrijf en is het meest veelbelovende concept gekozen om te implementeren in 2017.

 

Terug naar programma's