Masterclass Waarde creatie

Gister (20 november) gaf Mathijs een masterclass bij SIOO (Stichting Interuniversitair Centrum voor Organisatie- en Veranderkunde). In de zaal zaten 15 adviseurs en veranderaars met de ambitie om aansluiting te zoeken bij huidige vragen in business en samenleving. Door deelname aan het “Consulting Program & Community” van SIOO leren de adviseurs om te gaan met de snel veranderende (advies)wereld, en wat hun bijdrage hierin kan zijn.

Het verhaal van Play-Doh vormde de leidraad in de masterclass. Als eerst werden in teams van twee kleurige klei creaties gemaakt, die de verwachtingen van de ochtend visualiseerde. De creatieve resultaten zijn te bewonderen in de foto’s/ hieronder.

Aan de hand van de vier innovatie lessen van Play-Doh, een bedrijf dat de transitie maakte van behang schoonmaakproduct naar speelgoed, werd de rest van de ochtend ingevuld. Hierbij stond de vraag centraal hoe bestaande ondernemingen in beweging kunnen worden gebracht ten aanzien van meervoudige waarde creatie.

fullsizeoutput_902f.jpeg


Als laatst gingen de adviseurs en veranderaars zelf aan de slag met het concept meervoudige waardecreatie, om te zien wat dit betekend in de praktijk. Met de drie hoofdpunten “organisational value”, “customer value” en “societal value” bedachten groepen voor verschillende bedrijven hoe dit leidt tot een toekomstbestendige oplossing.

fullsizeoutput_9039.jpeg

Mathijs geeft regelmatig lezingen en masterclasses. Meer weten over Mathijs? Kijk dan hier!