GroeiSprong: Leren en Innoveren in gebouwen vol Energie!

Woensdag 25 april was de kick-off van het GroeiSprong programma voor gezonde en duurzame leeromgevingen in Haarlemmermeer. Onder de aanwezige waren de Gemeente Haarlemmermeer, Rabobank Regio Schiphol, schooldirecteuren, bestuurders en ondernemers. De bijeenkomst was een groot succes door de hoge mate van betrokkenheid die iedereen toonde!

We begonnen de bijeenkomst met een korte uiteenzetting over het doel en ontwerp van het programma. Hierbij werd door de Gemeente en de Rabobank benadrukt dat kinderen onze grootste kapitaal zijn en dit programma uiteindelijk echt bedoeld is om onze kinderen een duurzame en gezonde toekomst te kunnen geven.

Vervolgens zijn alle partijen met elkaar in gesprek gegaan over de belangrijkste barrières die zij tegenkwamen in hun eigen werk voor het creëren van een toekomstbestendig schoolgebouw. Na het bespreken van de belangrijkste barrières is de focus vooral verlegd naar de vele mogelijkheden en kansen er nog liggen om dit juist wel te creëren. Tijdens deze gesprekken zijn de eerste stappen richting samenwerkingen al gelegd!

Hieronder is een visual recording te zien gemaakt door Rooske Eerden van de Betekenaar tijdens de bijeenkomst! Volgende week gaat de website met informatie over registratie online.

Visual_Onderwijschallenge_25april_preview.jpeg

De challenge

Gemeente Haarlemmermeer en Rabobank Regio Schiphol roepen ondernemers, onderwijskundige en leraren op om mee te denken over een gezonde leer- en werkomgeving. (Brede) Scholen zijn de dagelijkse leefomgeving voor leerlingen, leraren en veel andere mensen. Om deze omgeving zo prettig mogelijk te maken is het belangrijk dat deze gebouwen toekomstbestendig zijn en bijdragen aan de gezondheid van gebruikers.

In een toekomstbestendig gebouw weten gebruikers hoe ze duurzaam kunnen omgaan met energie en heerst er een gezond binnenklimaat. De challenge geeft jou als ondernemer de gelegenheid vernieuwende oplossingen voor een toekomstbestendig gebouw te testen en implementeren.