Samen met FMO springen naar innovatie

Op 23 januari organiseerde Outside Inc. het Leapfrog Experience evenement bij FMO. Dit evenement vond plaats om het Leapfrog 4 Impact Innovatieprogramma binnen FMO te lanceren.

Dit programma wordt momenteel ontwikkeld door Outside Inc. samen met FMO. De sessie was de pre-lancering van het  finale programma en een eerste kennismaking met programma voor de medewerkers van FMO.

Doel van deze sessie was het inspireren en informeren van de medewerkers door het delen van ervaringen en kennis, creatieve oefeningen en de gelegenheid om innovatie te ervaren. Zo vertelde Linda Broekhuizen, Chief Investment Officer bij FMO, over de urgentie voor dit innovatieprogramma. FMO barst van de idee├źn, dus is er een broedplaats nodig om alle creativiteit te laten vloeien en structureren. Vervolgens sprak Thijs Geradts, docent sociaal ondernemerschap RSM Erasmus University, over hoe je innovatie kan cultiveren vanuit de organisatie.

De deelnemers kregen een versnelde innovatie-ervaring, aan de hand van de Design Thinking methode. Deelnemers werd gevraagd oplossingen te bedenken voor een persoonlijke innovatie-uitdaging. Deze methode triggert zowel creativiteit als out-of-the-box denken. De oefening eindigde met de creatie van een real life prototype van de oplossing van Play-Doh. 

In een Q&A-format beantwoordde Maarten van Herpen, voormalig oprichter van Philips Africa Innovation Hub, vragen over hoe het is om binnen een grote organisatie te innoveren. De Leapfrog Experience eindigde met de aankondiging van de winnaar van een ticket voor de NRC Impact Challenge, waar Outside Inc. partner van is.

Het Leapfrog 4 Impact programma van FMO zal de komende maand verder worden ontwikkeld en gevalideerd. Hier vind je meer informatie over het programma.